Aby zarejestrować małżeństwo w Polsce, cudzoziemcy, a także oboje obywateli obcych państw, muszą uzyskać sądowe zezwolenie na zawarcie małżeństwa. Oprócz standardowych dokumentów, będzie potrzebne specjalne zaświadczenie — świadectwo zawarcia małżeństwa za granicą. Dokument ten można uzyskać w konsulacie kraju pochodzenia.
Nasza usługa „Rejestracja małżeństwa w Polsce” składa się z kilku etapów.
Pierwszy etap: złożenie dokumentów do sądu w celu uzyskania zezwolenia na zawarcie małżeństwa. Czas rozpatrzenia dokumentów wynosi od dwóch do trzech miesięcy.
Drugi etap: złożenie dokumentów do Urzędu Stanu Cywilnego w celu wyznaczenia daty rejestracji małżeństwa.
Proces przygotowania dokumentów do rejestracji małżeństwa w Polsce jest zawsze indywidualny. Zwykle trwa do pięciu miesięcy. Oczekiwanie na decyzję sądową trwa od dwóch do trzech miesięcy, po czym można oficjalnie wyznaczyć datę ceremonii. Zazwyczaj daty zawarcia małżeństwa planowane są z wyprzedzeniem o dwa-trzy miesiące.
Skontaktuj się z nami, aby szybko i bezproblemowo zarejestrować swoje małżeństwo — zaoszczędź czas dla siebie!
Członek Sądu Koleżeńskiego SPPON (Stowarzyszenie Pomorskie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami) Licencja 29826
Autor i nauczyciel kursu dla pośredników w obrocie nieruchomościami
Wstępnie należy zarezerwować termin wizyty w konsulacie.
Wszystkie dokumenty wydane poza Polską lub w innym języku niż polski muszą posiadać tłumaczenie przysięgłe. Rozpatrzenie sprawy w sądzie trwa zazwyczaj 2-3 miesiące.
Wszystkie dokumenty sporządzone w innych językach muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. Rejestracja małżeństwa jest możliwa najwcześniej 30 dni po złożeniu dokumentów w Urzędzie Stanu Cywilnego.