Małżeństwo w Polsce

Małżeństwo w
Polsce

Aby zarejestrować małżeństwo w Polsce, cudzoziemcy, a także oboje obywateli obcych państw, muszą uzyskać sądowe zezwolenie na zawarcie małżeństwa. Oprócz standardowych dokumentów, będzie potrzebne specjalne zaświadczenie — świadectwo zawarcia małżeństwa za granicą. Dokument ten można uzyskać w konsulacie kraju pochodzenia.

Nasza usługa „Rejestracja małżeństwa w Polsce” składa się z kilku etapów.

Pierwszy etap: złożenie dokumentów do sądu w celu uzyskania zezwolenia na zawarcie małżeństwa. Czas rozpatrzenia dokumentów wynosi od dwóch do trzech miesięcy.

Drugi etap: złożenie dokumentów do Urzędu Stanu Cywilnego w celu wyznaczenia daty rejestracji małżeństwa.

Proces przygotowania dokumentów do rejestracji małżeństwa w Polsce jest zawsze indywidualny. Zwykle trwa do pięciu miesięcy. Oczekiwanie na decyzję sądową trwa od dwóch do trzech miesięcy, po czym można oficjalnie wyznaczyć datę ceremonii. Zazwyczaj daty zawarcia małżeństwa planowane są z wyprzedzeniem o dwa-trzy miesiące.

Skontaktuj się z nami, aby szybko i bezproblemowo zarejestrować swoje małżeństwo — zaoszczędź czas dla siebie!

Dokumenty do uzyskania zaświadczenia w konsulacie

Dokumenty do złożenia w sądzie

Dokumenty do zawarcia małżeństwa w Urzędzie Stanu Cywilnego

Konsultacje online

Jarosław Łaniecki

Członek Sądu Koleżeńskiego SPPON (Stowarzyszenie Pomorskie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami) Licencja 29826

Autor i nauczyciel kursu dla pośredników w obrocie nieruchomościami

lat doświadczenia
0
zadowoleni klienci wypożyczalni
0 +
skuteczne wyszukiwanie nieruchomości i transakcje zakupu
0 +
pośrednicy w obrocie nieruchomościami zostali przeszkoleni
0 +

często zadawane pytania

  • Kopia paszportu zagranicznego.
  • Świadectwo urodzenia.
  • Umowa najmu mieszkania lub zaświadczenie o zameldowaniu.
  • Karta pobytu lub Karta Polaka (jeśli posiadana).

Wstępnie należy zarezerwować termin wizyty w konsulacie.

  • Świadectwo z konsulatu.
  • Kopie paszportów zagranicznych obu narzeczonych.
  • Świadectwa urodzenia.
  • Karty pobytu lub Karty Polaka (jeśli są).
  • Potwierdzenie opłaty za podatek skarbowy (100 zł).

Wszystkie dokumenty wydane poza Polską lub w innym języku niż polski muszą posiadać tłumaczenie przysięgłe. Rozpatrzenie sprawy w sądzie trwa zazwyczaj 2-3 miesiące.

  1. Orzeczenie sądowe.
  2. Paszporty zagraniczne przyszłych małżonków (dla obywateli Polski — dowód osobisty).
  3. Umowa najmu mieszkania.
  4. Numer PESEL.
  5. Świadectwa urodzenia.
  6. Potwierdzenie opłaty za podatek skarbowy.

Wszystkie dokumenty sporządzone w innych językach muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. Rejestracja małżeństwa jest możliwa najwcześniej 30 dni po złożeniu dokumentów w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Допомагаємо вирішити складні бюрократичні питання з мінімальними зусиллями

    Uzyskaj konsultację

    Допомагаємо вирішити складні бюрократичні питання з мінімальними зусиллями

    We help solve complex bureaucratic issues with minimal effort

    "We help solve complex bureaucratic issues with minimal effort."

      Uzyskaj konsultację

      Помогаем решить сложные бюрократические вопросы с минимальными усилиями

        Uzyskaj konsultację

        Pomagamy rozwiązywać trudne kwestie biurokratyczne przy minimalnym wysiłku.

          Uzyskaj konsultację

          Помогаем решить сложные бюрократические вопросы с минимальными усилиями